Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Ποιος θα πάρει τη σημαία;

Μικρός, πνιγμένος στην προπαγάνδα της εθνικής εκπαίδευσης ("ο Έλληνας είναι ο καλός που όλοι τον επιβουλεύονται", "ο ελληνικός στρατός ποτέ δεν ήταν επιτιθέμενος" κοκ) θεώρησα την ελληνική σημαία που κατάφερα να μου απονεμηθεί για το γεγονός ότι βγήκα πρώτος στη βαθμολογία της 2ας Λυκείου, ως ένα κορυφαίο γεγονός για να φουσκώσουν τα στήθια σου από περηφάνια. Και είχα δίκιο κατά τη γνώμη μου, καθώς εγώ κρατώ για εκείνη τον συμβολισμό που ταιριάζει στις απόψεις μου. Αφήνω στην άκρη το ότι μπορείς να νιώσεις περηφάνια και από μικρότητα δείχνοντας στο χωριό σου ότι γ@μ€ις στα μαθήματα.

Πριν ακόμη «πάρω τη σημαία», όπως λέμε, αλλά και μετά, αυτό που σκεφτόμουν είναι ότι εάν έχανα τη σημαία (ήξερα ότι είμαι ανάμεσα στους καλούς) και την έπαιρνε κάποιος άλλος. Ποιος θα ήταν αυτός; Θα ήταν πιο Έλληνας από εμένα; Τι είναι Έλληνας; Τι είναι πατριώτης; Αν γινόταν πόλεμος, αυτός θα πολεμούσε; Και για ποιον πόλεμο; Εάν κάναμε επίθεση; Εάν ήταν πόλεμος μιας ακροδεξιάς κυβέρνησης; Εάν ήταν… Ελληνόμετρο πάντως δεν έχει εφευρεθεί. Εγώ, ωστόσο, νόμιζα ότι ήμουν πιο Έλληνας από τους άλλους. Αν ήταν η σωματική ρώμη το κριτήριο, τότε, πρώτον, δεν θα την έπαιρναν ποτέ γυναίκες. Δεύτερον, πάντα υπήρχαν και άλλοι συμμαθητές με κορμοστασιά τσολιά, σκεφτόμουν. Και γιατί να πάρει αυτός τη σημαία; Αφού δεν ξέρει να μιλήσει.

Δεν έβγαζα άκρη.

Μετά σκέφτηκα ότι το να απονέμεις τη σημαία στον καλύτερο μαθητή σημαίνει ότι μάλλον ο μαθητής είναι μιας οικογένειας που έχει τα χρήματα να πληρώνει φροντιστήρια. Άρα, ο σημαιοφόρος πρέπει να έχει λεφτά.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που κατάλαβα είναι ότι η σημαία χάνει την αξία της όταν γίνεται αντικείμενο εφηβικής φιλοδοξίας μεταλαμπαδευμένης σε αυτούς από τους γονείς-φροντιστήρια κλπ αλλά και ανταγωνισμού συμμαθητών που κορυφώνεται γύρω απ’ την κατάκτησή της.

Δεν βάλλεται, κατά τη γνώμη μου, η αριστεία με την κλήρωσή της, αλλά αναδεικνύεται ότι το σύμβολο αφορά τους πάντες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ στην έκφραση της γνώμη σας με κόσμιο και μη προσβλητικό τρόπο. Το περιεχόμενο των σχολίων θα κριθεί ως προς την προσβολή ηθών και προσωπικοτήτων και ενδεχομένως να διαγραφεί. Ο Admin δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων.