Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Σημειώσεις για τη συγκέντρωση των πολιτών Πυριού Θηβών

Στη σημερινή συγκέντρωση των πολιτών του Πυριού Θηβών δεν μαζεύτηκε πολύς κόσμος. Το Πυρί συνεχίζει το πανελλήνιο χούι να θεωρεί ότι «τίποτα δεν αλλάζει», «τα πράγματα γίνονται μόνα τους» και ότι «οι Υπηρεσίες και οι Αρχές κινητοποιούνται από μόνες τους, έτσι στον αυτόματο».

Αν τόσες δεκαετίες οι Υπηρεσίες είχαν κινητοποιηθεί σύμφωνα με την αποστολή τους, τότε δεν θα ήταν η κατάσταση της χώρας μας τέτοια. Ένα κωλοχανείο. Δεν καταλαβαίνουν δηλαδή ότι τίποτα δεν γίνεται χωρίς το κοινωνικό σπρώξιμο. Την ισχυρή κοινωνική απαίτηση.

Οι τσιγγάνοι είναι παραμελημένοι και την ίδια ώρα ευνοημένοι από την ύποπτη αδιαφορία. Δεν υπάρχει για αυτούς σχέδιο αξιοπρεπούς συμβίωσης με την κοινωνία των υπολοίπων, αλλά ταυτόχρονα αφήνονται επί δεκαετία να σπαταλούν το νερό που έτρεχε αφειδώς προκαλώντας έτσι ένα χρέος στη ΔΕΥΑΘ περί τα 2,2 εκατ. ευρώ αλλά και το δημόσιο αίσθημα τη στιγμή που στον κόσμο κοντά το 1 δις άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε κατάλληλο νερό και το 2050 εκτιμάται ότι θα είναι 5 δις.

Μάλιστα, φημολογείται ότι η ΔΕΥΑΘ έχει χρέη που δεν μπορεί να καλύψει με κίνδυνο να κατασχεθούν από την ΕΥΔΑΠ περιουσιακά της στοιχεία που περιλαμβάνουν και τη Δράκειο Βιβλιοθήκη στο κέντρο της Θήβας. Έτσι, όταν ξεπουληθεί η ΕΥΔΑΠ σε μια απ’ τις γαλλικές Veolia ή Suez, τότε η Δράκειος θα ανήκει σε γαλλική Ανώνυμο Εταιρία.

Το ζήτημα χωρίζεται στα δύο ανάλογα με τον χρονικό του ορίζοντα. Το άμεσο ή βραχυπρόθεσμο και το μεσο-μακροπρόθεσμο.

Η συνέλευση των πολιτών επιβεβαίωσε ότι το δεύτερο δεν το βλέπουν. Μικροαστικά σκεπτόμενοι θέλουν να διώξουν το πρόβλημα απ’ τη γειτονιά τους κι ας πάνε σε κάποιου άλλου. Δεν καταλαβαίνουν ότι όσο υπάρχει το πρόβλημα όσο κι αν «μετακινείται», κάποια στιγμή επιστρέφει έστω και με άλλη μορφή.

Αυτό λοιπόν που θέλουν, το άμεσο, μπορεί να το εξασφαλίσει μόνο ένας. Η Αστυνομία. Τέλος.

Για το μεσο-μακροπρόθεσμο δεν θα ήταν φρόνιμη η συνολική μετακίνησή τους σε ένα μέρος στο οποίο θα κληροδοτηθεί. Σαν μια κληρονομιά που έχει ως περιουσιακό στοιχείο μόνο χρέη. Δεν τη θέλει κανείς. Η μόνη ρεαλιστική λύση, την οποία όμως δεν θα δεχθεί κάποιος γιατί συνεπάγεται πολιτικό κόστος (ψήφοι), είναι η διασπορά τους σε 3 σημεία. Έτσι, το σπάσιμο του γκέτο σε μικρούς ελεγχόμενους πυρήνες διευκολύνει τον έλεγχό τους από τις Αρχές αλλά και τη διαδικασία μιας έστω και μερικής ενσωμάτωσής τους λόγω του αναγκαστικού συγχρωτισμού τους με μη τσιγγάνους πολίτες. Τα οφέλη θα είναι πολλά για την κοινωνία, αλλά το κόστος για τους υποψήφιους των τοπικών εκλογών θα είναι μεγάλο.

Ως κοινωνία οφείλουμε να βοηθούμε τις μειονότητες, όπως οι τσιγγάνοι. Οφείλουμε να ελέγχουμε όμως και τις παροχές που τους δίνουμε. Τη χρήση τους, την επίτευξη των σκοπών τους ή ενδεχομένως τη σπατάλη τους. Και αυτό δεν έγινε επί δεκαετίες.

Το να αποδοθούν διοικητικές ευθύνες για το γιατί η κατάσταση αφέθηκε ώστε να δημιουργηθεί αυτό το οικονομικό και κοινωνικό τερατούργημα, φαντάζει αδύνατο μέσα από ένα καθεστώς νομικά δύσβατο. Το να βρεθεί λύση για το τώρα και το αύριο, όμως, είναι το ζήτημα.

Από την άλλη, το συνοδευτικό σχόλιο του δημοσιογράφου για τα σημερινά γεγονότα δείχνει ότι πουλά ο λαϊκισμός και όχι η ουσία, αν και το ρεπορτάζ μέσα είναι πιο διαφωτιστικό για το τι έγινε σήμερα και προφανώς δεν επικεντρώνεται στην ζέση 3-4 αγανακτισμένων που ήθελαν να προχωρήσουν μέχρι τη γέφυρα στο ύψος του καταυλισμού. Ίσως να μην περίμεναν κάποια ανταπάντηση απ’ τους τσιγγάνους ή άλλοι ίσως να ευχόντουσαν και κάποιο θύμα από πέτρα ή πυροβολισμό ώστε να γίνει τζέρτζελο πάνω στο αίμα του κοσμάκη. Κακή επιλογή και πολύ καλά έκαναν οι της Επιτροπής Πολιτών που τους συμμάζεψαν.

Η φράση που συγκεντρώνει την ουσία είναι ο επίλογος της συνέλευσης κατά τον οποίο μέλος της Επιτροπής είπε ότι το πρόβλημα δεν θα το λύσει κανείς άλλος παρά το ίδιο το Πυρί και οι πολίτες του, δείχνοντας ότι η ωθητική δύναμη των Αρχών είναι οι πολίτες του Πυριού και της Θήβας.

4 σχόλια:

  1. τι εννοείτε με τη φράση :Η μόνη ρεαλιστική λύση, την οποία όμως δεν θα δεχθεί κάποιος γιατί συνεπάγεται πολιτικό κόστος (ψήφοι), είναι η διασπορά τους σε 3 σημεία; Ποια σημεία μπορεί να είναι αυτά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν έχω κάτι στο μυαλό μου, ούτε γνωρίζω κάτι. Ωστόσο, εάν 3 ή 4 διαφορετικά σημεία σημαίνει 3 ή 4 περιοχές της Θήβας, ή των χωριών πέριξ της θήβας, που θα αντιδράσουν.

    Το ποιες περιοχές θα μπορούσε να επιλέξει εξαρτάται από πολλούς παράγοντες οι οποίοι ξεφεύγουν των γνώσεών μου, αλλά υποθέτω ότι πέραν των αντικειμενικών συνθηκών(ύπαρξη δημοτικών χώρων κ.α.), υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Σε αυτό θα μπορούσε να βοηθήσουν και Δήμοι που έχουν λάβει κάποια θετικά μέτρα.

    Το σίγουρο είναι ότι η επιλογή της τοποθεσίας ή των τοποθεσιών πρέπει να μην υπακούν στον αριθμό των ψήφων αλλά σε τεκμηριωμένο σχέδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ακουγεται οτι οι τσιγγανοι απο το Πυρι θα μεταφερθουν Αλιαρτο. Αληθευει; Πως μπορουμε να ειμαστε προετοιμασμενοι για κατι τετοιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από όσο γνωρίζω δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο ακόμη για καμία θέση και για καμία λύση. Οπότε όλα είναι αρβύλες. Μάλλον.

    Κατά τη γνώμη μου δεν έχουμε να κάνουμε καμία προετοιμασία. Απλώς να παρακολουθούμε τις εξελίξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ στην έκφραση της γνώμη σας με κόσμιο και μη προσβλητικό τρόπο. Το περιεχόμενο των σχολίων θα κριθεί ως προς την προσβολή ηθών και προσωπικοτήτων και ενδεχομένως να διαγραφεί. Ο Admin δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων.