Υπάρχει πράγματι η τάση να αναζητούμε συνομωσίες πίσω από καθετί. Να βλέπουμε την πλεκτάνη που έστησαν οι Αμερικάνοι, οι Εβραίοι, η ΜΙΤ, η Μοσάντ ή οι εξωγήινοι. Να βλέπουμε πίσω από όλα λέσχες Μπίλντεμπερκ, Χάμπεργκερ, Μπλακ εν Ντέκερ.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, εξετάζουμε σαν αμέτοχοι. Απλά θύματα μιας πορείας που έχει χαραχθεί για εμάς, χωρίς εμάς.
Έτσι είναι όμως…
Σε άλλη ανάρτηση κάναμε μαζί μια νύξη για την 1η «επανάσταση». Μια επανάσταση απλή, λιτή και ανέξοδη. Επανάσταση απολύτως αναίμακτη…
Σε τούτη εδώ θα γυρίσουμε το βλέμμα μας προς τον καθρέφτη. Θα επιλέξουμε τον καθρέφτη του σπιτιού μας και όχι κάποια αμποφόριαστη επιφάνεια ύδατος και την πατήσουμε σαν τον Νάρκισσο. Δεν χρειάζεται να φορτώσουμε την Ύλη των σχολείων του 2402μ.Χ. με έναν επιπλέον θρύλο.
Πρέπει να δεχθούμε το περιεχόμενο του τίτλου (από το τραγούδι «ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ») ως πραγματικότητα. Και αυτό γιατί αυτό είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ.
Η προδοσία δεν αφορά μόνο σε εθνικές υποθέσεις. Έχουμε συνηθίσει να φορτώνουμε το χαρακτηρισμό προδότης σε όποιον «δίνει» την πατρίδα του. Όποιον παραδίδει εθνικά μυστικά και προσβάλλει εθνικά συμφέροντα ή την ακεραιότητα της χώρας του.
Προτείνω να βάλουμε στην άκρη τα περί εσχάτης εθνικής προδοσίας. Δεν χρειάζεται για να είναι κανείς προδότης να θυμίζει το όνομά του Εφιάλτη. Αρκεί να έχει αθετήσει τη δέσμευση που ανέλαβε. Αρκεί να παραβεί τη λαϊκή εντολή που του δόθηκε. Μια εντολή που μέσα από αυτόν τον κοστουμοεκλογικό νόμο έγινε σθεναρή δείχνοντας την ανάγκη να μην κρύβεται πίσω από ισχνή πλειοψηφία η αδυναμία μεταρρυθμίσεων.
Εάν θεωρήσουμε ότι η λαϊκή εντολή ήταν: «Κυβέρνηση! Θέλω να στηρίξεις τα συμφέροντα των τραπεζών. Πρώτο μέλημά σου είναι οι αγορές και τα fund. Η κοινωνική οικονομία πρέπει να εξαλειφθεί άκριτα, μαζικά και βίαια. Επίσης, θέλω σε αντίθεση με τη διεθνή πρακτική (πρακτική που ακολουθεί και η Γερμανία όσον αφορά στις αποζημιώσεις του Διστόμου) να παραιτηθείς από οποιαδήποτε ασυλία που απορρέει από την εθνική σου κυριαρχία (κάτι το οποίο είχε πετύχει ο Μεταξάς, αλλά αυτός ήταν δικτάτορας. Εσύ είσαι δημοκράτης!) και να μην επικαλεστείς σε καμία περίπτωση την σύναψη απεχθούς χρέους από τους προκατόχους σου (όπως πέτυχε το Εκουαδόρ και οι ΗΠΑ για το "ελεύθερο" Ιράκ). Αναγνωρίζω ότι έχω κάνει λάθη. Ότι αφέθηκα στην ορμή της κατανάλωσης που με έριξες. Βολεύτηκα να μισθώνομαι να κολλάω αφίσες και να ξύνομαι. Γι’ αυτό θέλω να μου πάρεις μονομιάς και τσεκουράτα ό,τι επιπλέον μου έδωσες. Άφησέ μου όμως τα Χρέη. Αυτά τα έχω ανάγκη. Και άφησέ τα σε όλους. Και σε αυτούς που δούλευαν. Και είναι πολλοί αυτοί. Θέλω να είμαι μέτοχος μόνο στις ζημιές. Τα κέρδη άστα για τις οικονομικές ελίτ.»
Θα ήταν το ξενοδοχείο των τρελών αν ήταν η παραπάνω η εν λόγω εντολή. Μάλλον ακριβώς αντίθετη ήταν η αποστολή της κυβέρνησης. Όπως και κάθε κυβέρνησης. Όμως δεν είναι!
Άρα, ενδεχομένως, η Κυβέρνηση προδίδει τη λαϊκή εντολή. Μιλάμε για ΠΡΟΔΟΣΙΑ. Και μάλιστα έσχατη! (Για την ακρίβεια: έχει περιθώρια ο κατήφορος)
Εντάξει λοιπόν! Η Κυβέρνηση είναι προδοτική. Η αντιπολίτευση με τη σειρά της; Υποκριτικά εναντιώθηκε στο Μνημόνιο του εξευτελισμού. Όλα τα πολιτικά και συνδικαλιστικά τριχίδιά της «αντιδρούν» ασθενώς οραματιζόμενοι τον θώκο και όχι την δικαιοσύνη. Έχοντας στο μυαλό την ίδια τραπεζική ελίτ και όχι τους πολίτες. Είναι αναπόσπαστος κρίκος της αλυσίδας που μας βυθίζει στη λάσπη.
Οι επιφορτισμένες με τη διεκδίκηση της εξουσίας υπόλοιπες παρατάξεις (χιούμορ) όταν δεν ασχολούνται με την πυρηνική σχάση της ύπαρξής τους, γαβγίζουν προς λάθος κατεύθυνση. Μιας και δεν έχουν τη λαϊκή στήριξη. Είναι κομμάτι του συστήματος. Είναι επαγγελματίες. Συμμετέχουν σε αντισυνταγματικές διαδικασίες (εκλογές).
Για τους μετρ της επικοινωνίας, δεν χρειάζεται παρά μια σατυρική εκπομπή για να ξεγυμνώσει την κενότητα του λόγου τους. Το επικίνδυνο για την κοινωνία είναι ότι ποντάρει σε ορμέμφυτους φόβους του ανθρώπου που μετά από το ξέσπασμα μέσα από τα λόγια του σατυρικού καλλιτέχνη επιστρέφει στη φοβία και στους ελοχίμ. Αλλά ως διεκδικητές της αποκλειστικότητας του πατριωτισμού (ιδιοποιούμενοι τον όρο καθότι εθνικιστές) υπερψήφισαν το Μνημόνιο της παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας!!
Ωραία όλα αυτά. Και αν έρθει ο χρόνος των επόμενων εκλογών; Εγώ & εσύ που είδαμε όλα αυτά, που έτσι τα αντιληφθήκαμε, θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το «δεν μου πήγαινε το χέρι…. Τελευταία φορά!!!!! Αν δεν κάνουν αυτά που λένε και τώρα!;!...» και να πράξουμε κάτι άλλο; Θα αντιληφθούμε ότι γινόμαστε ΠΡΟΔΟΤΕΣ επικροτώντας τον ΠΡΟΔΟΤΗ;
Θα ξαναστρώσουμε τον δρόμο που διήνυσε ο Εφιάλτης προς την προδοσία; Θα του ξαναδώσουμε τη δυνατότητα να… εκπληρώσει τη λαϊκή εντολή;
Και αν τα καταφέρουμε; Τί στάση πρέπει να κρατήσουμε προς αυτούς που δεν τα κατάφεραν; Αυτούς δε που ηθελημένα (ή άθελα…) επέλεξαν να στηρίξουν τους ΠΡΟΔΟΤΕΣ; Είναι και αυτοί ΠΡΟΔΟΤΕΣ; Αξίζουν την ίδια αντιμετώπιση που θα είχε ένας ΠΡΟΔΟΤΗΣ; Γιαούρτωμα και φτύσιμο; Αποδοκιμασία και εξευτελισμός;
Πώς θα αντιμετωπίζαμε αυτόν που έδωσε νερό και τροφή στον Εφιάλτη ενώ ήξερε τις συνέπειες της πορείας του; Όλους τους συνέταιρους μιας προδοσίας;
Δεν είναι καθόλου ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ να είσαι μέλος του ΣΕΒ και να στηρίζεις τη βιομηχανία ενάντια στους εργαζομένους. Να στηρίζεις τις υφιστάμενες παρατάξεις και να τις επιδοτείς. Γιατί αντιλαμβάνομαι ότι ανήκεις στον κύκλο του χρήματος και της εξουσίας.
Είναι ΑΠΟΛΥΤΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ και ΑΝΟΗΣΙΑ να είσαι απλός πολίτης και να στηρίζεις τους ενεχυρούχους της ζωής σου και… της πατρίδας σου. Γιατί έτσι δεν στηρίζεις τον συνάνθρωπό σου. Τον περιφρονείς. Τον θες δούλο και ξεφτιλισμένο.
Αδιαφορείς για όλους και για όλα. Ακόμη και για σένα. Την οικογένειά σου. Βέβαια το καλό για την οικογένειά σου το ξέρεις καλύτερα εσύ. Απλά αν αυτό είναι αντίθετο με της κοινότητας, εκείνη θα σε σταματήσει. Ή πρέπει να σε σταματήσει.
GMT, η κατάσταση είναι μάλλον ανεξέλεγκτη!!!Λυπάμαι βαθιά που το λέω αλλά τi περιμένουμε πραγματικά να γίνει εφόσον στη χώρα μας δεν υπάρχει καν τιμωρία για την προδοσία;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην αρχαία ελλάδα οι ποινές για την προδοσία ήταν ο θάνατος και η δήμευση της περιουσίας!
Σήμερα στα αδικήματα της εσχάτης προδοσίας χωρεί έμπρακτη μετάνοια, δηλαδή απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ποινή αυτός που εμπόδισε με τη δική του θέληση να επέλθει το αποτέλεσμα που επιδίωκε με την αρχική του πράξη.
ΣΑΦΩΣ και δεν είμαι υπέρ της θανατικής ποινής...αλλά οι ποινές που επιφέρουν σωφρονισμό...(αν υπάρχει κάτι τέτοιο στη χώρα μας, που μάλλον δεν υπάρχει!)θα έπρεπε να υπάρχουν!!!
Τώρα το μόνο που μας μένει είναι να αντιταχθούμε ΕΜΕΙΣ...ΤΩΡΑ...ΟΧΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ!!!
ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ!!!
ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ!!!
ναι εσύ τα ξέρεις όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα είναι προδοσία. Ρε δε προσγειωνόσαστε λίγο;
Αγαπητέ περίεργε καλωσήρθες στο ιστολόγιο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς ξέρω ό,τι φθάνει η γκλάβα μου. Συγχώραμε για την άποψή μου. Θα ήθελα να ακούσω και τη δική σου. Ποια είναι η δική σου ανάγνωση των πραγμάτων;
Αν από την άλλη προτείνεις προσγείωση στην σταγόνα, σου προτείνω να αράξεις στο σπίτι σου γιατί η σταγόνα θα τσουλήσει και κάτω από τα πόδια σου αργά ή γρήγορα και θα σου δώσει… ώθηση.
Περιμένω την άποψή σου. Με την ευκαιρία σάς παρακαλώ να αφιερώσετε 1 ώρα να δείτε το ντοκιμαντέρ για το Χρέος και την Ελλάδα.
Χωρίς Λέσχες Μπιλντεμπεργκ, Συσκέψεις στο Μανχάταν και Πόλσον, Σόρος και λοιπά. Δηλαδή, περίεργε χωρίς συνομωσιολογία. Αλλά με απλά καθημερινά ντοκουμέντα.
Είναι καλό να ειδωθεί γιατί δεν προϋποθέτει αριστερές ή δεξιές απόψεις (με τις συνήθεις έννοιές τους).
Οι προδότες πάντα υπήρχαν και μάλλον θα υπάρχουν στήν Ελλάδα.Απο τον εφιάλτη στόν πήλιο γούση,απο τούς ηγεμονίσκους που συμάχισαν με τον σουλτάνο και έπεσε το βυζάντιο στούς προδότες της Μικρασιατικής καταστροφής.Απο τούς δοσίλογους της κατοχής στούς προδότες της συνθήκης της βάρκιζας.Απο το ξεπούλημα των ελλήνων μεταναστών απο τον Κ.Καραμανλή στην προδοσία της κύπρου.Απο τις προδομένες ελπίδες των ελλήνων απο τον Α.Παπανδρέου στον σημερινό γιό του που εκτελεί το ολικό ξεπούλημα.Πόσα να θυμηθώ.Και όχι μόνο οι μισοί τουλάχιστον δεν εκτελέστηκαν αλλά έγιναν και εθνάρχες.Φοβάμαι αν τούς μετρήσουμε στο τέλος θα βγούν περισότεροι απο τούς ήρωες αυτού του τόπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροδοσία = αθέτηση συμφωνίας και δέσμευσης ή αποκάλυψη μυστικών χωρίς την έγκριση του ενδιαφερομένου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Εφιάλτης, ας πούμε, δεν χαρακτηρίζεται ‘προδότης’ από τον Ηρόδοτο, ακριβώς διότι δεν συνέτρεχε καμία από τις περιπτώσεις που αναφέρθηκαν στον ορισμό της λέξης ‘προδοσία’. Με τη σημερινή θεώρηση της Ελλάδας δηλαδή, οι μισοί και βάλε, τότε Έλληνες (Θεσσαλοί, Μακεδόνες,) ήταν με τους Πέρσες οπότε δεν θα βγάλουμε άκρη αν -με τα σημερινά δεδομένα- επιμένουμε να κρίνουμε τα τότε γεγονότα.
Στην Αθηναϊκή Δημοκρατία επίσης, οι Αλκιβιάδης, ο Θεμιστοκλής δεν θεωρήθηκαν προδότες.
Ο Σουλιώτης Πήλιος Γούσης, στα νεώτερα πράγματα, αναφέρεται ως προδότης και μετά ο Αρτέμης Μάτσας και ο Δήμος Σταρένιος και διάφοροι άλλοι στο βασίλειο του κινηματογράφου.
Επί της ουσίας, οι ‘προδότες’ δεν αποτελούν σημαντικό παράγοντα της ιστορικής εξέλιξης αλλά δημιουργούν ήρωες και ενδιαφέροντες θεατρικούς και λογοτεχνικούς χαρακτήρες.
Ο πιο διάσημος και σπουδαίος προδότης στην παγκόσμια ιστορία είναι ο Ιούδας διότι δημιούργησε έναν Θεό.
Η προδοσία έχει φορτιστεί αρνητικά και στην χώρα μας ειδικά έχει έντονο συναισθηματικό φορτίο και απο αυτή την άποψη προσυπογράφω την τελευταία πρόταση του Μπαρμπακάκιου σχολίου.
. . . (συνεχίζω)
(ολοκληρώνω) . . .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ηγεσία ενός λαού (κυβέρνηση) ή ενός κινήματος, δεν έχει νόημα να χαρακτηρίζεται προδοτική διότι είναι κάτι χειρότερο: ανεπαρκής και κατά περίπτωση, χωρίς αιδώ ή με περισσή έπαρση και θράσσος.
Παρόλα αυτά, εύκολα χαρακτηρίζονται οι ηγέτες (επίσημης πολιτείας ή λαϊκού κινήματος) ως ‘προδότες’ διότι υποβάλλεται η ιδέα -περισσότερο φιλολογική- ότι προδίδονται οι προσδοκίες του λαού. Αυτό όμως διαπιστώνεται εκ των υστέρων, όταν το κακό έχει ήδη συμβεί, κυρίως διότι ο ίδιος ο λαός αφέθηκε να πιστέψει διάφορες δοξασίες (‘λεφτά υπάρχουν’) χωρίς να απαιτεί επιχειρήματα αλλά αφηνόμενος σε κολακείες μπαλκονιού και τηλεοπτικών παραστάσεων.
Σήμερα στην Ελλάδα, επίκαιρο αλλά οδυνηρό παράδειγμα, η Κυβέρνηση είναι αδύναμη να διαπραγματευτεί τα συμφέροντα της πατρίδας, λόγω πολιτικών εκτιμήσεων της, περί της κακής κατάστασης των δημόσιων οικονομικών και ‘αντικειμενικής’ αδυναμίας της παραγωγικής μηχανής που την κάνουν ηττοπαθή και 'υπάκουη'.
Λέει και ξαναλέει τα επιχειρήματα αυτά, δημιουργεί μια διαλυτική τρομοκρατική ατμόσφαιρα στα νοικοκυριά και παράλληλα δεν κάνει κάτι για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Και το πιο σημαντικό σε κατάσταση πραγματικής κρίσης, θα ήταν να κινητοποιήσει του πολίτες.
Αντί λοιπόν για αυτό, αντιμετωπίζει του πολίτες ως παθητικούς θεατές προς χρηματικό άρμεγμα και . . . βλέπουμε.
Για αυτό η Κυβέρνηση είναι πράγματι, χειρότερη από 'προδοτική': δουλεύει για την 'καλή μαρτυρία' της στους πιστώτες μας και ίσως έχει πείσει εαυτήν και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ ότι εργαζεται για 'το καλό μας'.
Κι όμως, πείθει ότι -και οι άλλοι πολιτικοί σχηματισμοί συμβάλλουν σε αυτό- είναι η καλύτερη δυνατή. Άρα οι προσδοκίες μας, για καλύτερες μέρες, εάν υπάρχουν θα προδοθούν.
Για αυτό, όσο είναι καιρός, ας πάψουμε ‘άβουλοι, μοιραίοι, αντάμα, να προσμένουμε κάποιο θάμα’ ή να ανταλλάσσουμε κλήσεις για ‘να κάνουμε κάτι ρε απιδιά, να αντιταχθούμε’ κλπ., αλλά να κάνουμε μικρά και απλά πράγματα, με τους συλλόγους και οργανισμούς που ήδη έχουμε, που μπορούν να βελτιώσουν άμεσα την ζωή και το περιβάλλον μας.
Δεν μπορώ να απαριθμήσω προδότες και ήρωες. Ούτε έχω τη γνώση να καλύψω Ηρόδοτο και Θουκυδίδη (ακόμη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι από το "βήμα" που δίνει ένα ιστολόγιο που έχει την τύχη να αναγιγνώσκεται από πρόσωπα περισσότερα σε αριθμό από μια παρέα στην καφετέρια του χωριού μας, θεωρώ πολύ πιο επικίνδυνο να χαρακτηρίζω την Κυβέρνηση ανεπαρκή παρά προδοτική. Ενώ οι πράξεις της Κυβέρνησης και το αποτέλεσμά τους είναι τα ίδια όπως και να τα χαρακτηρίσουμε, το να χρησιμοποιήσω το «ανεπαρκής» το μόνο που μπορεί κατά τη γνώμη μου να προσφέρει είναι μια μορφή χάριτος στους θύτες.
Εδώ δεν κινητοποιούν τα αποτελέσματα, δεν κινητοποιεί το προδότης, θα κινητοποιήσει τη λογική το «ανεπαρκής»; Δεν τους κάνω την χάρη!
Στο κάτω-κάτω τα γεγονότα που ζούμε είναι τα πιο σημαντικά κατά την Μεταπολίτευση. Εάν έκρινα ανεπαρκή τον τάδε Υπουργό Παιδείας πριν κάποια χρόνια, τότε σε αυτόν που παραδίδει την υπόσταση του Κράτους μας και διαλύει όλη την κοινωνική συνοχή θα τον χαρακτήριζα σίγουρα προδότη παρά ανίκανο. Έκφυλο & απάνθρωπο παρά ανεπαρκή.
Και όταν λέω κινητοποίηση εννοώ όλες τις μορφές κινητοποίησης που μπορεί και ΠΡΕΠΕΙ να ενταχθεί ή να πρωτοστατήσει ο καθένας.
εγω δεν έχω να προτείνω κάτι. δεν είμαι πολιτικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλά και όλοι οι σωτήρες του έθνους έχουν βγει στα μπλοκ.
Το μπλοκ σου είναι πολύ καλό και το διαβάζουμε. Το να τα ισοπεδώνουμε όλα;Είναι καλό αυτό όμως;
Αν δεν έχουμε να προτείνουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλύτερα να μην κρίνουμε κιόλας!
(για όλους μας το λέω!!!)
Η κρίση χωρίς αντιπρόταση δείχνει ή άγνοια,που καλό είναι να την παραδεχόμαστε,αλλά ίσως και υστεροβουλία,που δε θα πρεπε...
Αν τελικά πάντως αποφασίσουμε να σιωπήσουμε...
θα πρέπει όμως να θυμομαστε πως...
"ο σιωπών δοκεί συναινείν"!!!
Μακάρι να ήμουν οιωνοσκόπος να σου έλεγα με σιγουριά ότι εάν δεν αντιληφθείς περίεργε ότι η ανοησία ή ισοπέδωση στον λόγο μου είναι μια λεπτομέρεια στον καμβά του μελλούμενου τότε κάποια μέρα θα ξυπνήσεις σκέλεθρο ισοπεδωμένο από εξωμότες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου θυμίζω ότι αν ένας μηχανικός αυτοκινήτων σου δώσει το αμάξι ξεχνώντας να σου συνδέσει τον κλιματισμό, το ράδιο, να σου ξαναβάλει μια τάπα και το όχημα ξαναρετάρει τότε αυτός είναι ανεπαρκής.
Αν του το εμπιστευτείς και αυτός παραδώσει τα κλειδιά σε τρίτο κακόβουλα ενεργούντα; Τότε θα τον ξαναπείς ανεπαρκή;
Άρα μη σου φαίνομαι ισοπεδωτικός. Και σε ευχαριστώ πολύ που διαβάζεις το ιστολόγιό μου. Είναι τιμή μου και ελπίζω να συνεχίσεις να γράφεις τη γνώμη σου. Θα μπορούσα να δημοσιεύσω και κάποιο άρθρο αν το νοιώσεις.