Στην πολιτική, όπως και στη ζωή, κάθε γενίκευση είναι εξ ορισμού λανθασμένη. Έτσι, όταν λέμε Αριστερά της Θήβας σε αυτό το κείμενο, αναφερόμαστε στους ανθρώπους εκφραστές της και όχι στις ιδέες που αυτή γενικά πρεσβεύει.
Παρακολούθησα με προσοχή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Θήβας με θέμα τους Ρομά. Έγινα φίλος με το προφίλ «Επιτροπή Αγώνα Πυριού Θηβών» μέχρι που απ’ ότι έμαθα το έριξε η Facebook μετά από αναφορά της σελίδας (υποθέτω από λογαριασμούς που εναντιώνονται με τον αγώνα των πολιτών για μια ασφαλή πόλη…).
Τα συμπεράσματα που βγήκαν σχετικά με τους εμπλεκόμενους παίχτες δείχνουν το μεγαλείο της μικροπολιτικής στη σύγχρονη Ελλάδα και την επιβεβαίωση του Μακιαβέλι ότι στόχος του κατόχου της εξουσίας είναι η διατήρησή της και όχι κάποιου είδους «καλό». Ωστόσο, αυτή τη φορά έγινε ένα αποφασιστικό βήμα προς μια λύση για το θέμα των Ρομά. Τουλάχιστον μέχρι τα διαπλεκόμενα συμφέροντα να προσπαθήσουν να το ανακόψουν. Συμφέροντα που πιθανόν να σχετίζονται με τη διακίνηση ναρκωτικών, είτε με τη μορφή συναλλαγής δημόσιων λειτουργών, είτε με τη μορφή απειλών από πλευράς του ναρκο-κυκλώματος προς τους δημόσιους λειτουργούς.
Βλέποντας όμως τη συνεδρίαση, δεν μπορούσα ως φιλελεύθερο ιστολόγιο παρά να βγάλω φλύκταινες με την κυριαρχία πολιτών χρυσαυγήτικων πεποιθήσεων. Ή καλύτερα εθνικιστο-φασιστών (καθώς η Χρυσή Αυγή είναι ναζιστική και δεν μπορώ να πιστέψω ότι ξαφνικά η Θήβα γέμισε νοσταλγούς του Χίτλερ και του Χίμλερ). Αν και το θέμα ενδείκνυται για την άνθηση αυτού του σαρκοβόρου νηπενθούς που λέγεται εθνικισμός και φασισμός, για τη Θήβα, αυτή η κυριαρχία δεν ήταν τυχαία. Στηρίζεται πάνω στην απουσία της Αριστεράς της Θήβας σχετικά με τις εύλογες διεκδικήσεις της πόλης για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας απ’ τους Ρομά.
Ξεχνά μάλλον η Αριστερά της Θήβας ότι κάθε κοινωνικό σύστημα εμπεριέχει την έννοια της Δικαιοσύνης. Αυτό που διαφέρει σε κάθε σύστημα (σε κάθε εποχή, σε κάθε γεωγραφική ενότητα) είναι το περιεχόμενό της αλλά και ο φορέας απονομής της Δικαιοσύνης. Ακόμη και ο αναρχισμός έχει σύστημα δικαιοσύνης, που όμως σε αυτή την περίπτωση την απονέμουν οι αυτόνομες κοινότητες και όχι το Κράτος, το Κόμμα ή η Αρχιεπισκοπή, ενώ απονέμεται στο όνομα της ελευθερίας και όχι του Κράτους, του Έθνους, της Θρησκείας κοκ.
Υποψιάζομαι ότι η Αριστερά της Θήβας (ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΚΚΕ) απουσιάζει παρασυρμένη από τον αγώνα της ενάντια στο κύμα ξενοφοβίας, διακρίσεων και ρατσισμού που πλήττει τον κόσμο (και την Ελλάδα). Απουσιάζει ίσως και από τον φόβο μη χαρακτηριστούν τα πρόσωπα που την απαρτίζουν και οι ίδιοι ως ρατσιστές ή ίσως ακόμη και από αδυναμία να υποστηρίξουν ψυχολογικά μια δυναμική παρέμβαση του Κράτους στον καταυλισμό.
Γιατί λοιπόν δεν συμμετέχει δυναμικά στην προσπάθεια των πολιτών; Μήπως επειδή η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη της χώρας είναι όργανα του Αστικού Κράτους και του Καπιταλισμού; Μήπως επειδή Δικαιοσύνη και Αστυνομία εκφράζουν το Κεφάλαιο και τον Καπιταλισμό; Τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ και του ιερατείου των Βρυξελλών;
Μέχρι να απαντήσουν σε αυτά τα ζητήματα, ας χαζεύουν τους φασίστες να χειροκροτούν (και να ακούν σαν Παναγίες) τον χρυσαυγίτη Γκλέτσο και ας αναρωτηθούν τι λάθος έκαναν (ή τι δεν έκαναν) όταν το ναρκο-πρόβλημα χτυπήσει την πόρτα του σπιτιού τους.
Κύριες και Κύριοι,
Για την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και για όποια Ελληνική Κυβέρνηση, ο μόνος χώρος που τους έχει επιτραπεί να κυβερνούν είναι κάποια τετραγωνικά μέτρα στο δωμάτιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Και είναι ευτυχές για όλους τους ανθρωπιστές ότι ανθρωπιστικά θέματα «σκάνε» πάνω σε αριστερώνυμη Κυβέρνηση. Είναι ο μόνος χώρος που μπορούν να θυμίσουν λίγο Αριστερά. Ας το εκμεταλλευτεί η πόλη και η Αριστερά της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ στην έκφραση της γνώμη σας με κόσμιο και μη προσβλητικό τρόπο. Το περιεχόμενο των σχολίων θα κριθεί ως προς την προσβολή ηθών και προσωπικοτήτων και ενδεχομένως να διαγραφεί. Ο Admin δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων.